Индустрията за красота е недостъпна за незрящи хора

Индустрията за красота е недостъпна за незрящи хора. Какви са решенията за справяне с проблема?

Ллюбовта към добрия външен вид ми бе предадена от майка ми. От нея научих да оценявам и обичам хубавите парфюми, добрият грим и добре поддържаните нокти. Моята майка е с тежко увредено зрение, но винаги се поддържа в приличен вид. С добре оформени вежди, обича да си слага грим. Но в индустрията за красота не се правят никакви промени от гледна точка на достъпността за всичките 290 милиона хора с увредено зрение по света. Всъщност, повечето фирми напълно изключват общността на незрящите и не се съобразяват с тези хора при проектирането и изнасянето на пазара на своите артикули.

Аз, например, трябва да помагам на майка ми да си постави правилно грима. Обществото има напълно изкривени представи за незрящите хора. Например по-голямата част от зрящите се чудят защо му е на един сляп човек да си слага червило или да боядисва косата си? Отговорът е простичък – защото това е един ритуал към самия себе си, изразяващ уважение и добра грижа, идентичност, креативност.

Незрящия потребител Sassy Wyatt казва:
„Обществото очаква от мен да не полагам грижи за себе си, или да го правя, но съвсем символично. Обаче, аз не съм родена сляпа и зная колко зашеметяващо може да изглежда една добре гримирана жена“.

И споделя още:
„Продуктите за красота могат до голяма степен да ти помогнат да изглеждаш така, както си си представял. Аз например, се чувствам смела и уверена, когато нося едно определено червило“.

26 годишната незряща инфлуенсърка Луси Едуартс споделя, че за нея цветовете са чувства. Добавя още, че продуктите за красота са й били големи помощници след загубата на зрение. Помогнали са й да не изгуби себе си. Едуартс споделя още, че много хора са й казвали, че след загубата на зрение, красотата става недостижима за нея, обаче тя не е спряла да се бори и заключава, че тя е просто незряща и все още е жива.

И така, как може индустрията да направи своите продукти по-достъпни за слепите? Марките могат да започнат да етикетират своите продукти, за да могат незрящите да се ориентират какъв артикул държат в ръце. Само някои брандове като L’Occitane и Bioderma в момента имат опаковки с брайлово писмо. Този дефицит се дължи на прекалено скъпото производство на тези етикети. За да намали разходите, основателката на бранда „sight-loss inclusive“ прави сама своите етикети на брайлов принтер и ги залепва на продуктите си един по един.В Обединеното Кралство има само няколко бранда, които биха поставили брайлови етикети на своите продукти, но това би оскъпило артикулите много повече. Едуартс споделя, че не разбира защо ако компанията на производителя е няколко милионна, не направи продукта си достъпен и за общността на незрящите? Това за нея е много разочароващо. Друго решение за по-достъпната индустрия на красотата за незрящите е компаниите да слагат различни символи, както е направила марката Herbal Essences , пионер в тази област. Те са направили тактилни релефни елементи на своите шишета с балсам и шампоан, така че символите да могат да се разпознават от всички. Това може да работи, ако всички марки се договорят за такива символи и да започнат да ги изработват с лазер. Да, по-скъпо е, но пък би направило ежедневието на милиони хора по-лесно.

Друг начин за етикитиране на продуктите е устройството paintfriend, което позволява да записваш аудио етикети с описанието на продукта. С помощта на това устройство Луси си поставя сенки за очи. Може би ще си помислите, че онлайн пазаруването би било добро решение за незрящте, но не е. Повечето сайтове не са достъпни за незрящите, тъй като на качените на тях графики и снимки няма налично аудио описание. Не е достатъчно само да има написани имената например на сенките, защото незрящият няма как да види цветовете, които купува.

Много по-ефективно би било към всеки артикул да бъде направено аудио описание, което дава представа за състава на продукта и цветовете , които съдържа. Изглежда, че отиването на място в магазина остава единствено като опция. Но, отново разочарование! Самите магазини не са пригодени за незрящи и повечето служители не са преминали обучение, как да се държат със слепите хора. Като възможност остава предварително да направиш списък на онова, което искаш да купиш и да го представиш в магазина и да разчиташ, че продавачите няма да те измамят. Намирането на асистент, който да ти помогне в магазина е доста рисково. Решението в случая е да се направи водеща тактилна подова линия, започваща от вратата на магазина и стигаща до бюро, на което седи човек, компетентен и готов да помогне.

Източник: https://www.elle.com/uk/beauty/make-up/a39583719/beauty-industry-blind-inclusivity/

 

Автор

Още по темата

Все още няма достатъчно публикации по темата
Skip to content